amsterdam

french | italian | asian | sushi | hispanic | bars
brown/dutch | grand cafes | hip | night | drink&eat | other

venues | bars
arts | historical | other
a-f | g-k | o-z
clubs | bars | leather | hotels
dance | lounge | gay

deluxe | expensive | moderate | gay | budget | hostels | campsites

map

forum
menu
Subject: Lowbrow art show! KochXBos gallery
Posted by: Mijn Schatje on January 31, 2008 at 05:19:53

Mijn Schatje – The Day I Got Lost

In februari opent KochxBos Galerie haar deuren voor een opvallend debuut. Onder het pseudoniem Mijn Schatje, de koosnaam die zij kreeg van haar Nederlandse grootmoeder, presenteert de jonge franse kunstenares Marie Blanco Hendrickx (1983) haar eerste solotentoonstelling. ‘The Day I got Lost’ is een verzameling van indrukwekkende staaltjes digitale (vector) low-brow art.

Mijn Schatje is hard op weg om naam te maken in de wereld van de Low-brow en het Pop-surrealisme. Haar verstilde, fantastische universum is een bizar en wonderschoon landschap van waaruit elfachtige wezentjes je met grote ogen betoveren. Haar werk is zowel romantisch als onwerkelijk, een wereld waarin je zou willen verdwalen. Het is een verleidelijke combinatie van onschuld en raffinement.

Naast haar werkzaamheden als kunstenaar is Mijn Schatje actief als ontwerpster. Haar cd-hoezen en posters zijn toonaangevend voor de Electro Scene, een muzikale stroming in Parijs waar zij deel van uitmaakt. Internationaal maakte ze naam met haar werk voor TimeRelease (US) en het Taiwanese Avant Garden. Mijn Schatje maakt illustraties voor merken als sportsware fabrikant Reebok en het New Yorkse model agency Women Management en de collectie 2008 van het hippe Milanese kledingmerk Fornarina wordt volledig in de unieke Mijn Schatje-stijl verpakt.

In February KochxBos Gallery opens with a remarkable debut. Under the pseudonym Mijn Schatje, the nick-name she got from her Dutch grandmother meaning My Little Treasure, young French artist Marie Blanco Hendrickx (1983) present her first solo exhibition. ‘The Day I got Lost’ is an impressive collection of digital (vector) low brow art.

Mijn Schatje is rapidly gaining a name for herself in the world of Pop Surrealism. Her silenced, fantastic universe is a bizarre and beautiful landscape from which big eyed elf-like little creatures stare at you with big, mesmerizing eyes. Her work is both romantic and surreal, the kind you would love to get lost in. It is a beguiling combination of innocence and sophistication.

Besides working as an independent artist Mijn Schatje is also successful as a designer. She is heavily involved in the Parisian Electro scene to which her CD-covers and posters are a vital contribution. She won international acclaim with her work for TimeRelease (US) and the Taiwanese Avant Garden. Mijn Schatje delivers illustrations for the likes of sportswear brand Reebok and the New York model agency Women Management and the whole of the collection 2008 of the hip Milanese fashion house Fornarina will be subject to the unique Mijn Schatje style.

Followups

Post a followup
your name:
e-mail:
subject:
comments:

amsterdam | eat | drink | smoke | gay | club | red lights | hotels | sights | tips

copyright © 2018 amsterdam hotspots
privacy policy | terms of use